Byens Rens er tilbage med sorte tal efter reetableringen. Det lykkedes Ricky Kenbjerg og hans team at beholde de mange medarbejdere. Nu lander virksomheden et overskud på 548.744 kroner.

Det har været nogle vilde år for Ricky Kenbjerg og hele Byens Rens. Coronakrise efterfulgt af energikrise, løbende opbremsninger på markedet, men hele tiden med troen på, at det nok skulle gå. Selvom det så sort ud i slutningen af 2022, og direktøren i januar 2023 måtte kaste håndklædet i ringen, er virksomheden i sin nye form nu tilbage med overskud, og samtidig har 60 medarbejdere beholdt jobbet.

Ricky Kenbjerg. Arkivfoto.

– Årets resultat har været tilfredsstillende, taget i betragtning af, at det har været et år med reetablering. Vi har oplevet stabilitet i vores energiomkostninger, hvilket har været afgørende. Mest betydningsfuldt er dog, at vi har formået at bevare 60 arbejdspladser og bidraget betydeligt til skatteindtægterne i 2023, fortæller Ricky Kenbjerg, direktør for Byens Rens.

Kenbjerg understreger medarbejdernes rolle i virksomhedens succes:

– Denne succes skyldes vores enormt dygtige og engagerede medarbejdere, der har vist ejerskab og ansvar gennem hårdt arbejde.

Om fremtiden og væksten ser direktøren 2024 som et godt år. Der skal kæmpes for ordrer, og særligt i København oplever Byens Rens vækst, men planen er at bevare centralproduktionen i Fredericia.

https://www.ibc.dk/fredericia-middelfart/uddannelser/hf-og-vuc/

– 2024 er startet rigtig godt. Især har vi oplevet en markant vækst i København, hvor omkring 80 af de 100 største virksomheder nu er kunder hos os. Vores plan er at bevare vores centralproduktion i Fredericia, selvom vores vækst primært ligger i København. Kenbjerg er samtidig stolt over virksomheden udvikling:

– Vores koncept holder, og vi har vundet alle de sager, vi har budt ind på de sidste 6,5 år. Vi er særligt dygtige, når det kommer til logistik, leveringstid og kvalitet. Vores forretningsben omfatter firmaaftaler for afhentning af medarbejdernes rensetøj, mere end 600 indleveringssteder for private kunder i hele Danmark, samt industri-rens og -vask. Vi dækker hele landet, fra Hirtshals til Nordborg, til Helsingør til Nakskov, med vores egne biler og chauffører, der kører ud fra Fredericia.

Sådan skulle det gerne fortsætte, for strategien virker, slår direktøren fast.

– Vores strategi er at fortsætte med det, vi er bedst til, blive endnu mere effektive og gøre det endnu nemmere at handle med os. Det er en stor fælles indsats med kunder, leverandører, og medarbejdere. Vores økonomiske resultat er beskedent, da fokus har været på trivsel og kvalitet. Bundlinjen er et restprodukt af at gøre de rigtige ting. Selvom bundlinjen kunne være meget bedre, vægter vi trivsel og kvalitet højere lige nu, slutter Ricky Kenbjerg.