Efter et stort boom i antallet af møder og konferencer siden corona-pandemien, er der sket en markant stigning i diversiteten af steder, der tilbyder at afholde dem. Som en konsekvens har Danske Konferencecentre ændret navnet på deres prestigefyldte kåring af Årets Konferencecenter til Danmarks Bedste Venue. De fem nominerede til dette års pris er netop blevet annonceret, og Hotel Koldingfjord er blandt de nominerede.
Marlene H. Sylvester-Hvid, direktør i Danske Konferencecentre, fortæller om den markante stigning i bookinger.
– Vi gik ind i 2023 med bookinger for 43 mio. kr. Til sammenligning havde vi ved indgangen til 2019, som vi ellers oplevede som et godt år, bookinger for 19 mio. kr.” Dette vidner om, at gæsterne er vendt tilbage til landets konferencecentre i stor stil, siger hun.
Hotel Koldingfjord, der ejes af Pensionskassen for Sygeplejersker og Lægesekretærer samt Dansk Sygeplejeråd, har oplevet en fremgang i antallet af fuldtidsansatte og et forbedret økonomisk resultat.
– Jeg er både stolt, beæret og meget ydmyg over, at vi på Hotel Koldingfjord er nomineret som en af kandidaterne til Danmarks Bedste Venue / Konferencecenter, siger hoteldirektør Peder J. Madsen.
Madsen fremhæver desuden, hvor vigtigt det er at fokusere på gæsterne og give dem en personlig service.
– Vi kalder det ‘vedkommende personlig service’, og det er, hvad vi giver til vores gæster, siger han.
Udover den gode service fortsætter Hotel Koldingfjord med at udvikle sig.
– Vi har sat gang i en stor lederudvikling, og det bidrager til hotellet.” Han benytter også lejligheden til at takke koldingenserne for deres støtte: “Jeg vil personligt gerne takke koldingenserne for også at bruge os, for det lokale betyder rigtig meget, siger Madsen.
Det er tydeligt, at hotel- og konferencebranchen er inde i en positiv udvikling efter corona-pandemien, og det skærpede fokus på kvalitet og gæsteoplevelser er en vigtig del af denne udvikling. Med nomineringen til prisen som Danmarks Bedste Venue er Hotel Koldingfjord et lysende eksempel på, hvad der kan opnås, når man sætter gæsterne i centrum og stræber efter at levere en personlig og engagerende service.