Efter et år som selvstændig er det med armene oppe, at Sanne Døssing fra D*Event ser tilbage. Det er gået stærkt for fredericianeren, der allerede har nye events på programmet.

Noget skulle ske, ideerne var mange og lysten til at få gang i gaderne stor, da Sanne Døssing besluttede sig for at åbne D*Event og kaste sig ud i arbejdet som selvstændig eventmager, og hun er stolt over, at opbakningen har været så stor.

– Det fede er, at alle bakker op. Alle i Fredericia har været så søde. Det halve af byen har været ved os. Lige meget, hvad vi finder på, så kommer folk. Det gælder, når det er loppemarked, foodmarked, jul eller 5-6.juli. Det har det været fedt, siger Sanne Døssing, der ser frem til de kommende 5-6.julifejringer:

– 5-6. juli bliver også stor i år. Vi har aftalt alle, der er med bag, at vi øver os i 2022, og i 2023 holder vi generalprøve og i 2024, hvor vi har 175 års jubilæum, der står vi knivskarpt med alt. Intentionen bag hyttemarkedet var at lave et historisk marked, hvordan var det dengang i 1851, hvad var der i byen, når man ikke tænker og viser krigen, men hvad der ellers var i Fredericia som by. Jeg har fået hjælp fra de kloge, der kan fortælle historien fra Fredericia dengang, og de har fundet kilder, der fortæller om historien. Det er så godt. Man kan komme ned at se, hvad Fredericia var for en by, og det håber jeg, at folk bliver glade for. Vi gør alt for at gøre det godt, og her det min fornemmeste opgave at få det hele til at passe, siger Sanne, der oplever en stor succes og lyst til at bruge hytterne:

– Vi har også hørt fra rigtig mange foreninger, der har fundet ud af, at de kan bruge hytterne og vise, hvem de er inde midt i centrum af Fredericia. Alt fra minibyen til små foreninger til projekter i Korskærparken, hvor nogle er i gang med spændende projekter, andre vil bygge en butik op – også unge fra Ungdommenshus, så det er for alle. Det er så spændende at se, hvad folk får ud af hytterne, fortæller hun.

Der er også tænkt på reklame for Fredericia, når hytterne står i byen – og det er populært:

– Vi har lavet en infohytte, hvor alle, der har noget at fortælle om, hvad der sker i Fredericia, må lægge brochurer ned til os. Jeg har ikke tal på, hvor mange vi har givet videre, men vi har delt så mange brochure ud. Vi solgte også 78 magneter med Fredericia på, da vi havde krydstogt sidste gang, fortæller Sanne, der også har tænkt kreativt sammen med en række samarbejdspartnere, idet hun sammen med Museerne i Fredericia og et trykkeri har fået fremstillet spillekort om Fredericia, som man kan købe.

I det hele taget har alle i byen bakket op – og det glæder den selvstændige fredericianer.

– Byen bakker bare op, det var også mit håb, da jeg startede, og visionen for det vi laver er at lave et bredt udsnit af Fredericias muligeder, og det får man. Der er en blanding af alt muligt i vores område. Det er da vildt, at folk har klappet os sådan på skuldrene. Jeg vil da lyve, hvis jeg ikke sagde, at jeg er rørt. Det er vildt at se tilbage på et år med så meget tryk på, også i en tid, hvor vi skulle navigere i coronaen. Jeg har også fået ansatte i firmaet, så vi har virkelig nok at lave. Nu har vi klaret første omgang, og bevist, at vi kan få det til at fungere, siger Sanne Døssing.

Et minde dukkede op på Facebook – og Sanne kunne slet ikke forstå, at der var gået et år.

– Jeg tænkte hold da op – min vision om, hvad jeg ville er lykkes. Jeg havde ikke kunne gøre det, hvis jeg ikke havde fået to ansatte som virkelig er dygtige. En ting er visionen og ideen – men der er kun 24 timer 365 om året. Jeg kunne ikke mere selv. Jeg har fået nogle mennesker, der passer ind i den her lidt crazy-verden, som jeg lever. De giver mig struktur, fortæller en meget begejstret erhvervsdrivende, der har en følelse af at kunne stå på toppen af vandtårnet og råbe, TAK Fredericia!

Senest var der sommerrock på programmet, og det blev også et tilløbsstykke uden lige:

– Det lyder åndsvagt, men jeg mener det, jeg er så taknemmelig. Til sommerrock var pladsen på J.B. Nielsens plads helt fyldt. Musikeren Tobias Rahim burde tømme pladsen, da han skulle spille på Rådhuspladsen – men nej, det gjorde han ikke. Der var mindst lige så mange mennesker før og efter. Det var helt sort af mennesker flere gange, og 21.10 var den fyldt igen, det er så vildt, det er derfor, jeg gerne vil stå på vandtårnet og råbe. Det samarbejde vi har med Fredericia Shopping, Visit Fredericia, Fredericia Kommune og mange andre aktører er helt fantastisk, og det var sådan et samarbejde, jeg håbede på at blive en del af, så det er fedt, slutter Sanne Døssing.